Το επιμορφωτικό υλικό που διαρθρώνεται σε δέκα ενότητες, παρήχθη υπό την αιγίδα του ΥΠ.Π.Ε.Θ. στο πλαίσιο των Πράξεων «Ανάπτυξη και λειτουργία Δικτύου Πρόληψης και Αντιμετώπισης των Φαινομένων Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού ΑΠ1, 2 και 3».
Το σεμινάριο θα διενεργηθεί από απόσταση και θα εφαρμοστεί στα νησιά του Νότιου Αιγαίου, μέσω των ανωτέρω συνεργασιών.
Η επιμόρφωση απευθύνεται σε Σχολικούς Συμβούλους, που δεν είχαν αναλάβει καθήκοντα ΠΟΔΠ και επιθυμούν ωστόσο να επιμορφωθούν και σε όλους τους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Κυκλάδων και Δωδεκανήσου που δεν ολοκλήρωσαν την επιμόρφωση ως μέλη ΟΔΠ, και γενικότερα σε όσους ενδιαφέρονται.
Η επιμόρφωση θα έχει διάρκεια 10 εβδομάδων και θα ξεκινήσει στις 06/03/2015Παράλληλα διατίθεται μέσω της επιμορφωτικής πλατφόρμας http://stop-bullying.sch.gr/ εκπαιδευτικό υλικό για γονείς και μαθητές που είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθεί σε Προγράμματα Πρόληψης της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Μίλτος Σακελλαρίου
Υπεύθυνος ΣΣΝ Ν. Κυκλάδων
Μέλος ΕΣΥΔΠ ΠΔΕ Ν. Αιγαίου
- Διδάσκοντας: Μίλτος Σακελλαρίου
Χρήση Ubuntu και εφαρμογών ΕΛ/ΛΑΚ
Σκοπός του μαθήματος είναι η προωθήση τη χρήσης Ελεύθερου Λογισμικού / Λογισμικού Ανοικτού Κώδικα (ΕΛ/ΛΑΚ) στα σχολεία
και στην εκπαιδευτική κοινότητα. Το μάθημα απευθείνεται σε
εκπαιδευτικούς, μαθητές και στελέχη της εκπαίδευσης.
Αντικείμενο του μαθήματος είναι η εκμάθηση του λειτουργικού συστήματος Ubuntu και κάποιων εφαρμογών Ελεύθερου Λογισμικού / Λογισμικού Ανοικτού Κώδικα. Το μάθημα περιλαμβάνει:
- εγκατάσταση της διανομής Λειτουργικού Συστήματος Ubuntu Mate
- βασική χρήση του Λ.Σ. Ubuntu Mate
- χρήση διάφορων εφαρμογών ΕΛ/ΛΑΚ που το συνοδεύουν (Libre Office, Gimp, Firefox)
- Διδάσκοντας: Γιάννης Λάππας
- Διδάσκοντας: Θεόδωρος Μπούσιος
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Σχ. Συμβούλου ΠΕ04 Κυκλάδων
- Σκοπός του επιμορφωτικού
προγράμματος είναι η υποστήριξη της επαγγελματικής εξέλιξης των
εκπαιδευτικών ΠΕ04 των Κυκλάδων με τη μέθοδο της Εκπαίδευσης Ενηλίκων μέσω της
δυνατότητας αυτομόρφωσης και της παροχής κινήτρων μάθησης/εξέλιξης.
- Η επιμόρφωση περιλαμβάνει τη σύνθεση στοχοκεντρικών σεναρίων διδασκαλίας, που θα λαμβάνουν υπόψη τις εναλλακτικές ιδέες των μαθητών, θα βασίζονται στη Διερευνητική Μάθηση των ΦΕ - Inquiry Based Science Learning. Τα σενάρια θα σχεδιαστούν για την μέθοδο της ομαδοσυνεργατικής, αξιοποιώντας σε μαθητικές ομάδες πειράματα στο κλασικό εργαστήριο ΦΕ ή/και τις ΤΠΕ. Θα δοθεί δυνατότητα σύνθεσης των τελικών σεναρίων συνεργατικά σε ομάδες 2-3 καθηγητών/τριών από ίδια ΕΚΦΕ ή από όμορες σχολικές μονάδες, θα ακολουθήσει η διδασκαλία των σεναρίων από εσάς σε κανονικές μαθητικές τάξεις και η ανατροφοδότησή τους. Όσοι και όσες επιθυμούν οι καλές πρακτικές-σενάρια θα διδαχτούν σε Δειγματικές Διδασκαλίες στις έδρες των ΕΚΦΕ Κυκλάδων (Σύρο, Άνδρο, Θήρα, Νάξος, Μήλος) και σε άλλα επιλεγμένα νησιά (ανάλογα με τις εργασίες) ή/και θα παρουσιαστούν σε Ημερίδες σε συνεργασία με τα ΕΚΦΕ Κυκλάδων σε 20' Μικροδιδασκαλίες.
- Οι ενότητες του προγράμματος
θα είναι κάθε δύο εβδομάδες και παραδοτέα θα είναι διάφορες μικρές
δραστηριότητες κάθε δύο εβδομάδες (όπως πχ: μελέτη διδακτικών στόχων,
σχεδιασμός σεναρίων-ενοτήτων μαθημάτων, εύρεση εναλλακτικών ιδεών μαθητών και
προετοιμασία διδακτικών στόχων για γνωστική σύγκρουση, μελέτη πρότυπων σεναρίων
του ΜΠΕ και συναδέλφων Κυκλάδων από το Blog, διδακτική αξιοποίηση/ανάδειξη αναλογιών, χρήση πειραμάτων
από φύλλα εργασίας των ΕΚΦΕ, διδακτική αξιοποίηση ΤΠΕ (Φωτόδεντρο-Seilias-Phet-IrydiumChemistry).
- Τελικό παραδοτέο θα είναι ένα ολοκληρωμένο διδακτικό/μαθησιακό Σενάριο. Θα δοθεί Βεβαίωση Παρακολούθησης από τον Σχολικό Σύμβουλο ΠΕ04.
Πρόγραμμα ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ στη ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ 2017-18
ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΜΕΛΕΤΗΣ και ΕΡΓΑΣΙΩΝ |
||||
Α/Α ΕΒΔΟΜΑΔΩΝ |
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ |
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ |
Εργασίες - Μελέτη Υλικού - Σχεδιασμός |
Παραδοτέα |
0 |
20/11/2017 |
26/11/2017 |
Εγγραφές - γνωριμία με το περιβάλλον Moodle και το υλικό |
|
1 και 2 |
27/11/2017 |
10/12/2017 |
1. Διερευνητική Μάθηση - Κοινωνικός εποικοδομισμός στις ΦΕ - 2. Στοχοκεντρικά Σενάρια διδασκαλίας - Σύνθεση στόχων - Διόρθωση ανατροφοδότηση στόχων σεναρίων διερευνητικής μάθησης |
|
3 και 4 |
11/12/2017 |
23/12/2017 |
3. Εναλλακτικές Ιδέες μαθητών - Θεωρητική προσέγγιση - Εύρεση εναλλακτικών ιδεών από βιβλιογραφία - 4. Μελέτη Σεναρίων που λαμβάνουν υπόψη τα εναλλακτικές ιδέες |
|
|
24/12/2017 |
7/1/2018 |
Διακοπές |
1η Εργασία - Σχεδιασμός Σεναρίου που λαμβάνει υπόψη εναλλακτικές ιδέες |
5 και 6 |
8/1/2018 |
21/1/2018 |
5. Αναλογίες στη διδακτική των ΦΕ - Θεωρητική προσέγγιση - Εύρεση αναλογιών σε εγκεκριμένα βιβλία των ΦΕ - 6. Διδακτική αξιοποίηση Αναλογιών με παραδείγματα από τη διδακτική πράξη |
2η Εργασία - |
7 και 8 |
22/1/2018 |
4/2/2018 |
7-8. Αξιοποίηση ΤΠΕ: Seilias, Photodentro, IrydiumChemistry, Phet κ.ά. - Φύλλα Εργασίας με σχεδιασμό διδακτικών Εφαρμογών Φυσικής-Χημείας-Βιολογίας |
|
9 και 10 |
5/2/2018 |
18/2/2018 |
9-10. Αξιοποίηση Κλασικού εργαστηρίου - Φύλλα Εργασίας - Σχεδιασμός διδακτικών Εφαρμογών Φυσικής-Χημείας-Βιολογίας |
|
11 και 12 |
19/2/2018 |
4/3/2018 |
11-12. Μελέτη Πρότυπων
Σεναρίων Διερευνητικής Μάθησης ΦΕ από το Blog του Σχολικού Συμβούλου |
3η Εργασία - |
13 και 14 |
5/3/2018 |
18/3/2018 |
13-14. Διδασκαλία Σεναρίου σε μαθητική τάξη και ανατροφοδότηση στου Σεναρίου |
|
19/3/2018 |
31/3/2018 |
14-15. Διδασκαλία και
ανατροφοδότηση στου Σεναρίου μέσω Δειγματικής διδασκλίας |
Τελική εργασία (συνέχεια 3ης Εργασίας)-
Ολοκληρωμένο Σενάριο Διερευνητικής Μάθησης που λαμβάνει υπόψη εναλλακτικές ιδέες, αξιοποιεί ΤΠΕ ή/και κλασικό εργαστήριο |
- Διδάσκοντας: ΝΙΚΟΣ ΡΟΥΜΕΛΗΣ
Ο ΣΣΝ Ν. Κυκλάδων, σε συνεργασία με τον ΣΣΝ Δωδεκανήσου και τις Σχ. Δρ. ΔΔΕ Δωδεκανήσου, συστήνουν από φέτος Δίκτυο Σχολείων για τη Σχολική Διαμεσολάβηση, με την συμμετοχή 26 σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από 13 νησιά του Νοτίου Αιγαίου.
Τα νησιά του Ν. Αιγαίου που συμμετέχουν στο ΔΙΚΤΥΟ είναι: Άνδρος, Aστυπάλαια, Ανάφη, Κως, Πάρος, Νάξος, Ρόδος, Λέρος, Tήνος , Κάρπαθος, Σύρος, Σύμη, Φολέγανδρος.
Η ενδοσχολική βία τα τελευταία χρόνια λαμβάνει μεγάλες διαστάσεις και στα ελληνικά σχολεία. Μία από τις αποτελεσματικότερες πρακτικές αντιμετώπισής της είναι η «Σχολική Διαμεσολάβηση». Πρόκειται για μία διαδικασία κατά την οποία μαθήτριες και μαθητές, αφού εκπαιδευτούν από καθηγήτριες, καθηγητές τους που έχουν ασχοληθεί και επιμορφωθεί σχετικά με αυτό το θέμα, διαμεσολαβούν σε μαθητικές συγκρούσεις.Η σχολική διαμεσολάβηση έχει θεαματικά αποτελέσματα ως προς την μείωση της ενδοσχολικής βίας , την ένταση, τη συχνότητα και τη διάρκειά της, επειδή παρέχει ΧΩΡΟ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟ στα παιδιά να μιλήσουν και κυρίως να ακουστούν.
- Διδάσκοντας: Μίλτος Σακελλαρίου
Το επιμορφωτικό υλικό που διαρθρώνεται σε δέκα ενότητες, παρήχθη υπό την αιγίδα του ΥΠ.Π.Ε.Θ. στο πλαίσιο των Πράξεων «Ανάπτυξη και λειτουργία Δικτύου Πρόληψης και Αντιμετώπισης των Φαινομένων Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού ΑΠ1, 2 και 3».
Το σεμινάριο θα διενεργηθεί από απόσταση και θα εφαρμοστεί στα νησιά του Νότιου Αιγαίου, μέσω των ανωτέρω συνεργασιών.
Η επιμόρφωση απευθύνεται σε Σχολικούς Συμβούλους, που δεν είχαν αναλάβει καθήκοντα ΠΟΔΠ και επιθυμούν ωστόσο να επιμορφωθούν και σε όλους τους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Κυκλάδων και Δωδεκανήσου που δεν ολοκλήρωσαν την επιμόρφωση ως μέλη ΟΔΠ, και γενικότερα σε όσους ενδιαφέρονται.
Η επιμόρφωση θα έχει διάρκεια 10 εβδομάδων και θα ξεκινήσει στις14/12/2015Παράλληλα διατίθεται μέσω της επιμορφωτικής πλατφόρμας http://stop-bullying.sch.gr/ εκπαιδευτικό υλικό για γονείς και μαθητές που είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθεί σε Προγράμματα Πρόληψης της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Μίλτος Σακελλαρίου
Υπεύθυνος ΣΣΝ Ν. Κυκλάδων
Μέλος ΕΣΥΔΠ ΠΔΕ Ν. Αιγαίου
- Διδάσκοντας: Μίλτος Σακελλαρίου
Το Open Board είναι ένα λογισμικό για χρήση και αξιοποίηση του διαδραστικού πίνακα (Interactive whiteboard), μιας ψηφιακής συσκευής αφής που συνδέεται με έναν υπολογιστή και ένα προβολικό (προτζέκτορα). Είναι ελεύθερο και δωρεάν λογισμικό και συμβατό με τους περισσότερους διαδραστικούς πίνακες.
Δεν είναι απαραίτητο να έχετε συνδέσει διαδραστικό πίνακα στον υπολογιστή σας, το λογισμικό αυτό λειτουργεί και χωρίς την ύπαρξη τέτοιου υλικού.
- Διδάσκοντας: George Avgeris
- Διδάσκοντας: Νικόλαος Βιντζηλαίος
- Διδάσκοντας: Πρόδρομος Γρηγοριάδης
- Διδάσκοντας: Νικολαός Μαραγκός
- Διδάσκοντας: Μαρία Μαχαιρίδου
- Διδάσκοντας: Θεόδωρος Μπούσιος
- Διδάσκοντας: Δημήτρης Παπαδημητρίου
- Διδάσκοντας: Χρήστος Σκάρκος
- Διδάσκοντας: Ελένη Χατζηκωνσταντίνου
Το επιμορφωτικό υλικό που διαρθρώνεται σε δέκα ενότητες, παρήχθη υπό την αιγίδα του ΥΠ.Π.Ε.Θ. στο πλαίσιο των Πράξεων «Ανάπτυξη και λειτουργία Δικτύου Πρόληψης και Αντιμετώπισης των Φαινομένων Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού ΑΠ1, 2 και 3».
Το σεμινάριο θα διενεργηθεί από απόσταση και θα εφαρμοστεί στα νησιά του Νότιου Αιγαίου, μέσω των ανωτέρω συνεργασιών.
Η επιμόρφωση απευθύνεται σε Σχολικούς Συμβούλους, που δεν είχαν αναλάβει καθήκοντα ΠΟΔΠ και επιθυμούν ωστόσο να επιμορφωθούν και σε όλους τους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Κυκλάδων και Δωδεκανήσου που δεν ολοκλήρωσαν την επιμόρφωση ως μέλη ΟΔΠ, και γενικότερα σε όσους ενδιαφέρονται.
Η επιμόρφωση θα έχει διάρκεια 10 εβδομάδων και θα ξεκινήσει στις14/12/2015Παράλληλα διατίθεται μέσω της επιμορφωτικής πλατφόρμας http://stop-bullying.sch.gr/ εκπαιδευτικό υλικό για γονείς και μαθητές που είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθεί σε Προγράμματα Πρόληψης της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Μίλτος Σακελλαρίου
Υπεύθυνος ΣΣΝ Ν. Κυκλάδων
Μέλος ΕΣΥΔΠ ΠΔΕ Ν. Αιγαίου
- Διδάσκοντας: ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΓΚΟΥΛΙΑΜΑ
- Διδάσκοντας: Μίλτος Σακελλαρίου